Dzień VI

Segowia to pierwszy cel piątkowego pielgrzymowania. To 50 – tysięczne miasto powstało ok. 80. Roku naszej ery. W okolicy nie ma rozwiniętego przemysłu a ludność utrzymuje się z hodowli zwierząt – głównie owiec. Po dotarciu do katedry zauważyliśmy, że słusznie została nazwana „Damą hiszpańskich Katedr”. W bogato zdobionej kaplicy, w centrum której znajduje się bardzo interesujący relikwiarz, przeżywaliśmy Eucharystię. Mszę świętą swoim śpiewem ubogacili przedstawiciele naszego chóru parafialnego. Potem udaliśmy się na zwiedzanie zamku Alcazar. Podziwialiśmy również wybudowany w czasach rzymskich akwedukt, który ma 17 km długości. Po odpoczynku udaliśmy się do Avila.

Pierwszym punktem odwiedzonym w tym mieście był klasztor, który jako pierwszy w 1562 roku założyła Św. Teresa. Dziś żyje tutaj 29, głównie młodych, sióstr zakonnych. Zwiedzaliśmy dostępne dla pielgrzymów cele zakonne i widzieliśmy przedmioty i pisma autorstwa samej Św. Teresy. Następnie przeszliśmy przez niezwykle urokliwymi uliczkami miasta, aby dotrzeć do kościoła wybudowanego na fundamentach domu rodzinnego Św. Teresy i gdzie są pochowani jej rodzice. Wielką turystyczną atrakcją są mury miasta, wybudowane w czasach rzymskich z 87 wieżami. Ostatnim zaplanowanym punktem zwiedzania była gotycka katedra.

Dzień VII

Z przewodnikiem, panią Ireną, objechaliśmy stare miasto, którego granice z trzech stron wyznacza rzeka Tag. W całym mieście znajdują się 104 zabytki umieszczone na światowej liście dziedzictwa UNESCO. Nasza grupa dotarła do tych najpiękniejszych i najważniejszych – m. in. Do Białej Synagogi z 1180 r. Msza św. zaplanowana została w katedrze pw. NMP Wniebowziętej. Powierzchnia tej katedry to 10000 m2. W niej znajduje się 25 kaplic bocznych. Polskim akcentem jest obraz MB Częstochowskiej ofiarowany przez Św. Jana Pawła II. Bardzo zaskoczył nas widok monstrancji używanej podczas procesji Bożego Ciała. Mierzy ona 2,5 metra wysokości. Do jej skonstruowania użyto 17 kg złota i umieszczono w niej 260 figurek. Punktem kulminacyjnym było zwiedzanie zakrystii z wieloma dziełami sztuki w tym najważniejszym obrazem autorstwa El Greco – Odarcie Chrystusa z szat. Mszę świętą przeżywaliśmy w kaplicy Św. Piotra, na zakończenie której chętne osoby przyjęły szkaplerz karmelitański.