W sobotę 15. Października 2016 r. Rada Rycerzy Kolumba działająca przy parafii Najświętszego Serca Jezusowego w Radomiu zorganizowała autokarową pielgrzymkę.

Razem z Ks. Romanem Adamczykiem, Rycerzami w drogę udali się również Seniorzy. Wyruszyliśmy w kierunku Nałęczowa. Tutaj oczekiwał na nas przewodnik, Pan Krzysztof, który spędził z nami cały dzień. Spacerując po parku uzdrowiskowym usłyszeliśmy najważniejsze informacje o tym znanym w kraju uzdrowisku i związanymi z tym miejscem ważnymi osobistościami. Następnie  udaliśmy się do oddalonej o kilka kilometrów  Wąwolnicy. Najpierw zatrzymaliśmy się przy kapliczce w miejscowości  Kęble, gdzie jest kamień, z którego, ku przestrodze Tatarów Matka Boża uniosła się w górę. Zachowana do dzisiaj figurka pochodzi z 1440 r i umieszczona jest w ołtarzu w kaplicy zamkowej przy kościele parafialnym i tam przeżywaliśmy Eucharystię. Kolejne zaplanowane miejsce to Kazimierz nad Wisłą. Spacer po promenadzie pewnie byłby dużo przyjemniejszy, gdyby  wiatr był słabszy. Spacerując ulicami miasta zatrzymywaliśmy się w ciekawszych miejscach i słuchaliśmy odpowiednich dla tych miejsc informacji. Tak jak chyba wszystkie pielgrzymki i wycieczki dotarliśmy do rynku, nawiedziliśmy kościół farny  i podczas czasu wolnego zakupiliśmy słynne i bardzo smaczne koguty.

Tego dnia pogoda nas nie rozpieszczała, ale wszyscy tę integracyjną pielgrzymkę wspominamy bardzo dobrze.