Środa 11 września to dzień pierwszego po wakacyjnej przerwie spotkania Klubu Seniora działającego przy parafii pw. Najświętszego Serca Jezusowego w Radomiu. Wraz z ks. Romanem Adamczykiem naszym proboszczem udaliśmy się do Szydłowca. Podczas pierwszego wyjazdu do tego miasta poznaliśmy jego historię, zwiedziliśmy piękną świątynię oraz zabytkowy rynek. Zamek był wtedy w remoncie, dlatego wróciliśmy tutaj jeszcze raz. W budynku zamku znajduje się największe w Polsce Muzeum Instrumentów Ludowych, o czym niewielu wiedziało. Pani Przewodnik oprowadziła nas po wystawie stałej i tymczasowej. Są tutaj stare ludowe instrumenty z całej Polski. Odpowiedni podkład muzyczny pozwala zaznajomić się z brzmieniem danego instrumentu. Starsze osoby z rozrzewnieniem przypomniały sobie orkiestry ze swoich wesel, bo mogliśmy zobaczyć rozmaite harmonie, bębenki i skrzypce z również z naszego regionu. Przy pięknej pogodzie pospacerowaliśmy wokół zamku. W odrestaurowanym zamku urządzona jest restauracja, sale bankietowe, nie ma natomiast komnat Szydłowieckich i Radziwiłłów , którzy   byli właścicielami a tak to zwykle przecież bywa.