Francja należy do najczęściej odwiedzanych krajów świata. W dniach 14. – 21. września ksiądz Sebastian Osiński wikariusz NSJ Radom zorganizował pielgrzymkę do tego kraju. Razem z nami pielgrzymował również ks. Jerzy Adamczyk. Zwiedzanie tego kraju rozpoczęliśmy od Paryża i jego najbardziej charakterystycznych budowli i kościołów. Odbyliśmy także rejs po Sekwanie. Pierwszą Mszę św. podczas tej pielgrzymki przeżywaliśmy w Kaplicy Cudownego Medalika. Byliśmy w bazylice Sacre Coeur – jest to najważniejszy kościół pod tym wezwaniem w Europie. Nawiedziliśmy Chartres gdzie znajduje się katedra z relikwiami Płaszcza Matki Bożej, który według tradycji miała na sobie w chwili Zwiastowania. W Chambord zwiedziliśmy piękny renesansowy zamek Franciszka I, gdzie zatrudnionych było 15000 służby. Znajdowało się tam 75 klatek schodowych i  440 komnat. W Chenonceau zwiedziliśmy zamek faworyt królewskich z pięknie utrzymanymi ogrodami. W Tours po spacerze przeżywaliśmy Mszę św. przy grobie św. Marcina – patrona Francji. Kolejnym zwiedzanym przez nas miastem było Bordeaux stolica regionu słynącego z win. W godzinach popołudniowych dotarliśmy do Lourdes. Tutaj Mszę św. przeżywaliśmy w miasteczku Saint Pierre, gdzie byliśmy zakwaterowani. Po zakwaterowaniu czas można było wykorzystać według własnego uznania. Następnego dnia raniutko, przy Grocie Objawień braliśmy udział w Eucharystii, którą celebrowali przybyli z Polski kapłani. Podczas całodziennego pobytu można było poznać miejsca związane ze św. Bernadetą. Po południu natomiast chętni mogli wziąć udział w Nabożeństwie Eucharystycznym, następnie ks. Sebastian poprowadził nabożeństwo Drogi Krzyżowej. Po kolacji natomiast wzięliśmy udział w nabożeństwie Maryjnym i procesji ze świecami. W bazylice św. Saturnina w Tuluzie, według zwyczaju po zakończonej Eucharystii, kapłan częstuje wiernych cukierkami. Ksiądz Sebastian zachował tę tradycję i zostaliśmy obdarowani miejscowymi słodkościami. Tuluza to tzw. różowe miasto na pielgrzymim szlaku do Santiago de Compostela. Kolejny punkt programu to Carcassonne – miasteczko, w którym najlepiej w Europie zachowała się średniowieczna twierdza. Następnego dnia udaliśmy się do Avignonu i po zwiedzeniu Pałacu Papieskiego i legendarnego mostu udaliśmy się w kierunku Lyonu. Na placu przy katedrze stoi pomnik Papieża Świętego Jana Pawła II a w krypcie kościoła znajduje się obraz Matki Boskiej Częstochowskiej. W ogrodzie , w którym odmawia się po dróżkach Różańcowych modlitwę zauważyliśmy figurę Pana Jezusa z otwartym Sercem. W Ars nawiedziliśmy bazylikę św. Sykstusa, gdzie proboszczem był św. Jan Vianney, patron kapłanów. Tutaj w dolnym kościele podczas Eucharystii modliliśmy się za kapłanów pracujących w naszych parafiach. W Nevers gdzie nawiedziliśmy ciało św Bernadetty przeżywaliśmy kolejną Eucharystię. W Vezelay zwiedziliśmy kolejną piękną romańską bazylikę, gdzie znajdują się relikwie św. Marii Magdaleny.

Przewodnikiem po Paryżu była Pani Ewa a Francję pokazał nam Pan Michał. Podczas tej pielgrzymki poznaliśmy piękno francuskiej ziemi, jej przyrodę, zabytki i smaki. Pan Michał zadbałbyśmy posmakowali win w regionie, który z tego słynie oraz podczas jednego  z wieczorów mogliśmy poznać smaki słynnych serów francuskich. Aura nie sprawiła nam zawodu, przy upalnych wręcz temperaturach przedłużyliśmy sobie lato. Po tych zachowanych w sercach i umysłach wrażeniach przejechaliśmy na lotnisko i wróciliśmy do domów.