W środę 15. czerwca Seniorzy z parafii Najświętszego Serca Jezuswego w Radomiu odbyli kolejne spotkanie wyjazdowe.Tym razem wraz z Ks. Proboszczem zwiedzaliśmy Iłżę.

Przewodnikiem naszym był Pan Paweł Nowakowski. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od przejażdżki autokarem po mieście. Pierwszy dokument o tym mieście pochodzi z 1260 r. i wcześnie powstał tutaj cech garncarski a zabytkowy piec podziwialiśmy z autokaru. Następnie przejechaliśmy w kierunku wzgórza na którym stoi kościółek pw. Matki Bożej Śnieżnej. Tutaj każdego 5. sierpnia odprawiana jest jedyna w roku Msza św., ale jest to najważniejszy dla mieszkańców Iłży odpust. Następnie przeszliśmy na wzgórze zamkowe. Najpierw wybudowano gród obronny a następnie zamek. Budowle te powstały z miejscowego budulca i do końca XVIII wieku stanowiły własność biskupów krakowskich. W odrestaurowanych komnatach zamkowych wystawione są tablice informujące o przebywających tutaj osobistościach i o historii tego miejsca. Dzisiaj można schodami wejść na wieżę,by podziwiać panoramę okolicy, pogoda była piękna i widoczność bardzo dobra, ale Seniorzy zadowolili się oglądaniem panoramy z ruin zamkowych. Z ruin widzieliśmy najważniejsze budynki w mieście: m.in. kościół Św. Ducha z XV wieku. Następny punkt zwiedzania to kościół pw. Wniebowzięcia NMP, jest to jeden z najbardziej zabytkowych kościołów naszej diecezji. Znajduje się tutaj 9 ołtarzy, piękna kaplica Św. Krzyża, witraże, zachowane freski na ścianach i tak jak w przypadku wszystkich zabytkowych obiektów ciekawa historia.

Na zakończenie pobytu w Iłży był czas wolny, który wykorzystaliśmy oczywiście na zjedzenie słynnych lodów, które rzeczywiście są smaczne.